การจัดการเรียนรู้เพื่อพัฒนาทักษะการคิดด้วยวรรณกรรมสาหรับเด็ก 2/2566 (ผศ.ดร.ชณิตา เก้าเอี้ยน)
สาขาภาษาอังกฤษ (ค.บ.)

Approaches, methods and strategies of teaching English language through literature and literacy work under content-based theory; practicing managing activity to enhance thinking skill with integration of language learning for primary lever learners; applying Bloom's taxonomy of learning level to plan for the lessons and materials for teaching thinking and language use; and designing lesson plan specifically for 'thinking' learning in language lesson referring to the Thailand's BEC 2008.

รายวิชานี้มุ่งพัฒนาผู้เรียนให้สามารถใช้วรรณกรรม และหลักการ Content-based Theory ในจัดการเรียนรู้ภาษาอังกฤษเพื่อพัฒนาทักษะการคิดสำหรับเด็กระดับประถมศึกษา วางแผนการสอน และสร้างสรรค์กิจกรรมเพื่อพัฒนาการคิดและการเรียนรู้ตามระดับขั้นการคิดของบลูม และแนวทางการจัดการเรียนรู้เพื่อการคิดสาระภาษาต่างประเทศ ของ สพฐ. 2551