1109318 การศึกษาเด็กที่มีความต้องการพิเศษ 2/2564 (อ.นุสรัน เฮาะมะ)
สาขาพลศึกษาและสุขศึกษา

ความหมาย  ความสำคัญ  ปรัชญา  แนวคิด  และทฤษฎีที่เกี่ยวข้องกับการจัดการศึกษาสำหรับเด็กที่มีความต้องการพิเศษ  สาเหตุ  ประเภท  และลักษณะของความบกพร่องและความจำเป็นพิเศษ   รูปแบบการจัดการการศึกษาสำหรับเด็กที่มีความต้องการพิเศษ   กฎหมายและพระราชบัญญัติที่เกี่ยวข้องกับคนพิการ    และเด็กที่มีความต้องการพิเศษในปัจจุบันทั้งในและต่างประเทศ   การจัดทำแผนการศึกษาเฉพาะบุคคล   บทบาทครูและความร่วมมือระหว่างครูและผู้ปกครอง  และผู้ที่เกี่ยวข้องในการพัฒนาเด็กที่มีความต้องการพิเศษ  จิตวิทยาการสอนเด็กพิเศษ  ทักษะการสื่อสารด้วยภาษามือ  

          Meaning, importance, philosophy, concepts and theories related to educational management for children with special needs, causes, types and characteristics of special needs and defects Educational management model for children with special needs  Laws and Acts Related to People with Disabilities And children with special needs at present, both in Thailand and abroad Making individual education plans Teacher roles and  cooperation between teachers and parents And  those involved in developing  children with  special  needs  Psychology  for  teaching  special children Communication skills in sign language