การเสริมสร้างสมรรถนะความเป็นครูอิสลามศึกษา
สาขาการสอนอิสลามศึกษา (ป.โท)

(ภาษาไทย) การวิเคราะห์กฎหมายการศึกษา จิตวิทยาพื้นฐาน จิตวิทยาพัฒนาการ จิตวิทยาการเรียนรู้ จิตวิทยาการศึกษา จิตวิทยาแนะแนวและการให้คำปรึกษา ปรัชญาอิสลาม ความเป็นครู สภาพงานครู คุณลักษณะและมาตรฐานวิชาชีพครู สมรรถนะของครูอิสลามศึกษา การปลูกฝังวิญญาณความเป็นครู ปฏิสัมพันธ์ที่ดีระหว่างครูกับผู้เรียนที่ส่งเสริมการพัฒนาศักยภาพผู้เรียน  การฝึกปฏิบัติการจัดการความรู้ การบูรณาการศาสตร์และการประยุกต์เพื่อพัฒนาการสอนและวิชาชีพครูอิสลามศึกษา

(ภาษาอังกฤษ) Analysis of educational legal, basic psychology, developmental psychology, psychology of learning, educational psychology, psychological guidance and counseling; Islamic Philosophy; teacher work. Professional characteristics and standards of teachers. competencies of Islamic Education teachers, the cultivating the spirit of teachers, good Interaction between teachers and learners; to promoting development of learners’ potential; practice of knowledge management,  and learning integration and application for teaching development and Islamic Education teaching profession