![](https://elearning.yru.ac.th/home/pluginfile.php/48962/course/overviewfiles/%E0%B8%9A%E0%B8%B2%E0%B8%9A%E0%B8%AD%E0%B9%81%E0%B8%AD%E0%B8%AA%E0%B8%9B%E0%B8%B1%E0%B8%99%E0%B8%A2%E0%B8%B1%E0%B8%87.jpg)
(ภาษาไทย) การวิเคราะห์กฎหมายการศึกษา จิตวิทยาพื้นฐาน จิตวิทยาพัฒนาการ จิตวิทยาการเรียนรู้ จิตวิทยาการศึกษา จิตวิทยาแนะแนวและการให้คำปรึกษา ปรัชญาอิสลาม ความเป็นครู สภาพงานครู คุณลักษณะและมาตรฐานวิชาชีพครู สมรรถนะของครูอิสลามศึกษา การปลูกฝังวิญญาณความเป็นครู ปฏิสัมพันธ์ที่ดีระหว่างครูกับผู้เรียนที่ส่งเสริมการพัฒนาศักยภาพผู้เรียน การฝึกปฏิบัติการจัดการความรู้ การบูรณาการศาสตร์และการประยุกต์เพื่อพัฒนาการสอนและวิชาชีพครูอิสลามศึกษา
(ภาษาอังกฤษ) Analysis of educational legal, basic psychology, developmental psychology, psychology of learning, educational psychology, psychological guidance and counseling; Islamic Philosophy; teacher work. Professional characteristics and standards of teachers. competencies of Islamic Education teachers, the cultivating the spirit of teachers, good Interaction between teachers and learners; to promoting development of learners’ potential; practice of knowledge management, and learning integration and application for teaching development and Islamic Education teaching profession
- อาจารย์: ผศ.ดร.อับดุลรอแม สุหลง