คำอธิบายรายวิชา
121402006 ภาษาอังกฤษและการตลาด เพื่องานออกแบบ 3(2-2-5)
English and Marketing for Design
ฝึกและพัฒนาทักษะพื้นฐานในการใช้ภาษาอังกฤษ โดยเน้นการพัฒนาทักษะใน
ด้านคําศัพท์ ความเข้าใจในการอ่านและการสนทนาสื่อสาร ในด้านการออกแบบ เพื่อ
เพิ่มประสิทธิภาพในด้านการศึกษาค้นคว้า และกระบวนการทางการตลาด รวมถึง
พฤติกรรมผู้บริโภคและการตัดสินใจซื้อ โดยใช้จิตวิทยาและสังคมวิทยาทางการตลาด
เพื่อเป็นแนวทางในการนํามาประยุกต์ใช้กับการออกแบบ ให้สอดคล้องกับความ
ต้องการผู้บริโภค
Practice and develop basic skills in using the English language,
focusing on the development of vocabulary skills, reading comprehension
and conversation in design to increase efficiency in educational research
and marketing process including consumer behavior and purchasing
decisions using marketing psychology and sociology to be a guideline for
applying to the design in accordance with the needs of consumers